Bezoekersregistratie 2.0: the automatic way to more safety

Kan toegangsmanagement de veiligheid binnen je bedrijf een boost geven? Check, dankzij doorgedreven automatisatie. Een must voor bedrijven met hoog-risicoactiviteiten. Zij mogen niets aan het toeval overlaten. Dat betekent: altijd 100 % zeker zijn wie aanwezig is op de site. Geen sinecure als je een internationale speler bent met een constante flow van anderstalige leveranciers en bezoekers. Portier, registratielogboek, binnenrijden maar. Ai, en dan duiken er fouten op in de nummerplaatregistratie… het kan beter, eenvoudiger, efficiënter en veiliger. Synguard to the rescue bij Prince Belgium.

Wie is Prince Belgium?

De activiteiten van Prince met hoofdkantoor in Texas strekken zich uit over de 6 continenten, met toepassingen in meer dan 20 markten en een track record sinds 1858. Dan is het een eer om ook een site op Vlaamse bodem te hebben. In Brugge maakt een 120-koppig team emaille poeders voor applicaties op stalen ondergronden. Ook glass colouring voor bijvoorbeeld parfumflesjes en producten voor de mining industrie krijgen hier de volle aandacht.

Prince is een Sevesobedrijf waar het sourcen en verwerken van gevaarlijke stoffen core business is, en waar veiligheid en toegang continu gemonitord dienen te worden in geval van evacuaties. De zoektocht naar de ultieme oplossing voor toegangs- en bezoekersmanagement bracht de Belgische vestiging Prince Belgium bij de masters in efficiëntie: Synguard.

Waar hebben ze nood aan?

Matthias Bossuyt, Manager QHSE bij Prince Belgium:

“We willen op elk moment weten wie aanwezig is, organiseren periodieke keuringen met evacuaties en streven naar nultolerantie op het vlak van veiligheid.”

Of er dan voorheen niet aan toegangs- en bezoekersmanagement gedaan werd? Toch wel, weliswaar the old way. Voordat Synguard in beeld kwam, was er een portier voor toegangscontrole die een manuele registratielijst met bezoekers (registratielogboek) bijhield. Werkbaar, maar niet (kosten)efficiënt en niet per se foutloos.

Bezoekersregistratie met selfservicekiosk

Digitalisering bleek het future proof antwoord. Beter nog: automatisering met een slimme configuratie die perfect werkt voor Prince Belgium. Eenvoudig instelbaar én een wereld van verschil voor de beheerder. Bezoekersregistratie en toegangscontrole 2.0.

Bezoekers komen voortaan aan via een vrij toegankelijke bezoekersparking en melden zich aan via een selfservicekiosk aan het loket, waar ze een QR-code ontvangen. Leveranciers rijden tot aan de slagboom, melden zich ook aan via de selfservicekiosk en krijgen een QR-code die ze aan de slagboom voor de lezer houden.

Afmelden is voor elke doelgroep eenvoudig: bezoekers houden de QR-code voor de lezer aan het tourniquet, ze kunnen buiten en worden automatisch afgemeld. Leveranciers houden hun QR-code voor de lezer om de slagboom te openen en automatisch te worden afgemeld.

"Al snel hadden we het begrepen: toegangs- en bezoekersmanagement via het Synguard systeem leidt tot tijdswinst, meer comfort voor de gebruikers, minder fouten voor de beheerder en meer veiligheid. De software is gebruiksvriendelijk, meertalig, gaat samen met dagelijks gebruik van voorgeprogrammeerde rapporten en de registratie wijst zichzelf uit”, aldus Matthias Bossuyt.

Lees meer over onze bezoekersregistratie.