De Synguard cloud: veilig, bereikbaar & voordelig
Eenvoudig, veilig en beheerbaar toegangsmanagement, een belofte die we bij Synguard waarmaken voor zowel on-premise oplossingen als cloudomgevingen. Vooral die laatste service blijft aan populariteit winnen en is niet meer weg te denken uit onze gedigitaliseerde maatschappij. Een trend die we ook in toegangscontrole zien.
Waarom kiezen voor toegangsmanagement in de cloud?
- Het toegangsmanagement communiceert veilig met smartphones en andere systemen buiten de eigen IT-omgeving. Integratieoplossingen zijn de toekomst.
- Je installatie beschikt steeds over de laatste software/firmware. En dat is essentieel voor nieuwe functionaliteiten en verbeteringen op het vlak van goede werking en security.
- Je geniet van een sluitende oplossing wat betreft de verwerking van persoonsgegevens. Cruciaal voor een correcte toepassing van de GDPR wetgeving.
- De Synguard cloud ontzorgt jou en je medewerkers op het vlak van IT (security, bedrijfszekerheid, dagelijkse back-ups, support, automatische verbinding met de cloud…). Zo beschik je steeds over een veilige, bereikbare en actuele softwareomgeving zonder je te bekommeren over het beheer van software en IT.
- De cloudomgeving groeit eenvoudig mee met de installatie en de noden van je bedrijf.
- Dankzij het Tier 4 datacenter beschik je over een redundante oplossing die het hoogste veiligheidsniveau waarborgt.
- Je stapt in een flexibel huurmodel en hebt geen extra onderhoudscontract voor software nodig. Bovendien garandeert Synguard je business continuïteit met bijbehorende SLA.
- De eerste investeringskost in het SaaS prijsmodel ligt opmerkelijk lager dan wanneer je de software zelf zou aankopen.
Is de Synguard cloud veilig?
Ongetwijfeld. Een cloudomgeving is zelfs vaak veiliger dan het eigen lokale netwerk. Bij Synguard leveren we een cloudomgeving van sublieme kwaliteit.
- ISO 27001 gecertifieerde cloud & datacenters
- Volledig redundante opstelling in 2 aparte datacenters in België
- Beide datacenters zijn Tier 4 en Tier 3 gecertifieerd
- Componenten & bereikbaarheid worden continu gemonitord
- Proactieve bijwerking van de software garandeert de laatste upgrades, wat vooral op vlak van security belangrijk is
- Automatische back-ups
- Gegarandeerde bereikbaarheid, responstijd & business continuïteit
- Aanpassingen van server specificaties op maat van de installatie, zodat de omgeving steeds performant blijft als de installatie groeit
- Jaarlijkse disaster recovery oefening en PEN-test
On-premise vs cloud
Kies je er toch voor om de software lokaal te installeren en beheren, hou dan rekening met de extra kosten. Denk aan IT-materiaal en diensten, stroomverbruik, betalende upgrades, een onderhoudscontract, personeels- of consultancy kosten enz. Die eigen kosten lopen al snel hoog op en zijn bovendien niet betrouwbaar. Gaat bijvoorbeeld je server na enkele jaren stuk, dan hangt daar opnieuw een prijskaartje aan vast, zowel voor het materiaal en de diensten als voor de geleden schade, omdat het toegangsmanagement niet bereikbaar was tijdens het defect.
Enkele van onze vele cloud klanten
Synguard in de cloud = Software as a Service (SaaS)
De software wordt dus niet aangekocht, maar zit in een huurovereenkomst. Door tijdens de uitrol van je toegangsmanagementsysteem te kiezen voor SaaS, daalt de eerste investeringskost aanzienlijk, omdat die beperkt wordt tot hardware en diensten. De volledige software mét onderhoud is immers opgenomen in het SaaS huurbedrag.
Ga je voor de Synguard cloud, dan geniet je van het totaalpakket aan een vaste, gekende prijs. Niet twijfelen dus.