Bezoekersregistratie in een IT-bedrijf met datacenter: better safe than sorry

Bedrijfsgebouwen met een steengoed toegangs- en bezoekersmanagement. Onmisbaar voor een IT-bedrijf. Toch zeker als je weet dat er ook een datacenter aanwezig is. Want vertrouwelijke informatie, daar spring je maar beter voorzichtig mee om. En dat is moeilijk als de bezoekersregistratie via mail en op papier geregeld moet worden. Dat kan makkelijker en vooral veiliger. Tijd dus voor verandering. Specifieke noden vragen om oplossingen op maat. En die vond Cegeka bij Synguard.

Wie is Cegeka?

Cegeka biedt end-to-end oplossingen in de domeinen Data, Applications en Infrastructure, met een sterke onderlinge connectie. Ze zijn onder meer bezig met clouddiensten, softwareontwikkeling, applicaties, data… Maar ook op maat gemaakte 5G-oplossingen en de monitoring van datacenters en beveiligingssystemen.

Geen kleine vis. Want Cegeka is een van de grootste IT-spelers op de Belgische markt. 29 vestigingen hebben ze, waarvan 10 in België en Nederland. Ook dat brengt uitdagingen met zich mee voor een sterk toegangs- en bezoekersmanagement. En laat dat net de specialiteit van Synguard zijn.

Waar hebben ze nood aan?

Bij Cegeka wisten ze wat ze wilden: een gebruiksvriendelijke bezoekersregistratie, zowel voor de receptie als voor de gebruikers. De komst van een bezoeker bracht vroeger immers heel wat administratief werk met zich mee. Net zoals de rapportering van hun datacenter. Alles moesten ze manueel invoeren, mailen of op papier noteren. En daar kroop veel tijd in.

Bezoekersregistratie & automatisatie

Een oplossing op maat. Een die aan al hun wensen voldoet. Die vonden ze bij Synguard. Voor de bezoekersregistratie betekent dat concreet dat ze voortaan over een software beschikken om 300 gelijktijdige bezoekers aan te melden. Het resultaat: een volledig geautomatiseerd aanmeldingsproces. En ook het logboek is gedigitaliseerd. Voor bezoekers zijn er geen badges voorzien. Wel labels waarop staat wie ze zijn en voor wie ze langskomen.

“Qua gebruiksvriendelijkheid zijn ook de nieuwe geautomatiseerde systemen een hele sprong vooruit. Rapporten trekken gebeurt bijvoorbeeld voortaan volledig automatisch. En dat over de landen heen. Dat bespaart ons veel werk bij audits”, vertelt Jochem Hansen van Cegeka. “Ook de flexibiliteit van de software is mooi meegenomen. Ons bedrijf groeit, waardoor we soms bepaalde aanpassingen willen doen of nieuwigheden willen integreren. Met het systeem van Synguard is dat heel eenvoudig.”

Benieuwd naar de volledige case?

Of lees meer over onze bezoekersregistratie.